Спортен Празник "Три Чуки" - Бягане и Колоездене 2017

Дата на публикуване: 14.07.2017 10:13

Три Чуки“ 2017г. - Спортен празник

Дата на провеждане: 12-13.08.2016г.
12 август – Планинско колоездене
13 август – Планинско бягане

Място на провеждане: Хижа Явор - над Чипровци в подножието на мощното Старопланинско било и връх Три Чуки – 1938 м.н.в.
(До хижа Явор се стига по разбит асфалт и чакълиран път)
Старт, Финал и Награждаване - пак там.

ПЛАНИНСКО КОЛОЕЗДЕНЕ – 12-ти август

Обща денивелация на изкачване - 1050м Д+
Обща денивелация на спускане - 1050м Д-
GPS следи: https://www.dropbox.com/s/8swgvg918gw2wzb/ТРИ%20ЧУКИ%20МТБ.rar?dl=0

Стартира се със спускане по земен път с леки подвижни камъни и затруднено сцепление, спускането продължава през м.Гушовски манастир по земен път през поляна с леки коловози до реката. Следва изкачване предимно по червен триаско-буценщайнски път с нормален на повечето места наклон. Минавате покрай връх Алденци, където се откриват прекрасни гледки на 360 градуса. Изкачване в гориста местност. В края на изкачването се достига до алпийска растителност с още гледки. Пътят подсича върха на около 300м денивелация под главното било през местността Деяница и леко започва да спуска. Следва леко качване с още 200мД+ през изключително красива и девстена иглолистна гора. Пътят ви извежда в алпийската билна част, малко над извора на РЕКА ОГОСТА с невероятна ПАНОРАМА Оттам започва спускане само по пътека с обща денивелация 900м! След алпйската част пресичате реката и навлизате в иглолистна гора. Пътеката достига до Краварника (тухлена постройка с обор!) и оттам започва палаво спускане по игрива пътечка през гората. В края на пътеката се излиза на стръмен изоставен горски път, който завършва на финала.

ПОДКРЕПИТЕЛЕН ПУНКТ на 16км и на СТАРТ/ФИНАЛА

Участниците да имат:
Изправен велосипед
Каска
Ръкавици
Физическа и техническа подготовка (трасето не е за начинаещи)
--------------------------------------------------------------------------------------

ПЛАНИНСКО БЯГАНЕ – 13-ти август

Старт 09:00ч – хижа Явор (стартът е общ за всички разстояния)
Финал и награждаване – хижа Явор
Такса участие: 20лв. (на място)

Категории:

Дължина – 5км;
Обща денивелация на изкачване - 310м Д+;
Обща денивелация на спускане - 310м Д-;
Тръгва се от хижа Явор по земен път леко надолу. След това пътят продължава нагоре отляво на реката и дола. Пресича дървено мостче и се превръща в горска пътека, която вие покрай реката до Чипровския Водопад. В края на маршрута ще има контролен пост, който ще ВИ отклонява към хижа Явор по същия път.

Средно разстояние - хижа Явор -Чипровски водопад – Краварника – хижа Явор
Дължина – 9км;
Обща денивелация на изкачване - 800м Д+;
Обща денивелация на спускане - 800м Д-;
Подкрепителен пункт – 6км и на СТАРТ/ФИНАЛА

Тръгва се от хижа Явор по земен път леко надолу. След това пътят продължава нагоре отляво на реката и дола. Пресича дървено мостче и се превръща в горска пътека, която вие покрай реката до Чипровския Водопад. В края на маршрута ще има контролен пост, който ще отклонява участниците на късото разстояние към хижа Явор по същия път.
ВИЕ и участниците на дългото разстояние продължавате нагоре, основно покрай реката по маркирания маршрут. Преодоляват се терени със значителен наклон, следвани от леко равни участъци със средно големи камъни, преодоляват се паднали на пътеката дървета. Минавате покрай още 5-6 по-малки водопада и се излиза на алпийска поляна. Оттам се продължава нагоре докато достигнете под високата билна част и ПОДКРЕПИТЕЛНИЯ ПУНКТ. Излизате от другата страна на почти равен широк път в иглолистна гора, който ви отвежда до Краварника. Следва приятно спускане по игрива и леко стръмна пътечка, основно през гората, която завършва точно на хижа Явор.

Дълго разстояние - хижа Явор - Чипровски водопад – Алпийска растителност – било на Стара Планина – връх Три Чуки - Краварника – хижа Явор
Дължина – 38км;
Обща денивелация на изкачване - 1940 Д+;
Обща денивелация на спускане - 1940 Д-;
Подкрепителен пункт – 6км, 12,5км и на СТАРТ/ФИНАЛА

ВИЕ и участниците на средното разстояние продължавате нагоре, основно покрай реката по маркирания маршрут. Преодоляват се терени със значителен наклон, следвани от леко равни участъци със средно големи камъни, преодоляват се паднали на пътеката дървета. Минавате покрай още 5-6 по-малки водопада и се излиза на алпийска поляна. Оттам ВИЕ продължавате нагоре към билото на Стара Планина, и след това вляво до върха Три Чуки (1938м). Обратно продължавате до излизането от дерето и Излизате от другата страна на почти равен широк път в иглолистна гора, който ви отвежда до Краварника. Следва приятно спускане по игрива и леко стръмна пътечка, основно през гората, която завършва точно на хижа Явор.
Нооо, това не е всичко, защото вие избрахте дългото разстояние. Предстои ви да разберете какво са изпитвали колоездачите предишния ден. Продължавате със спускане по земен път с леки подвижни камъни и затруднено сцепление, то продължава през м.Гушовски манастир по земен път през поляна с леки коловози до реката. Следва изкачване предимно по червен триаско-буценщайнски път с нормален на повечето места наклон. Минавате покрай връх Алденци, където се откриват прекрасни гледки на 360 градуса. Следва изкачване в гориста местност. В края на изкачването се достига до алпийска растителност. Пътят подсича върха на около 300м денивелация под главното било през местността Деяница и леко започва да спуска. Достига се до Краварника (тухлена постройка с обор!) и оттам започва палаво спускане по същата игрива пътечка през гората. В края на пътеката се излиза на стръмен изоставен горски път, който завършва на финала.V